Meerdere leden van rijvereniging en ponyclub Zelhem wisten zich afgelopen seizoen te plaatsen voor de kampioenschappen regio Gelderland/Flevoland. Tijdens die kampioenschappen, in Zevenaar op 30 en 31 juli en 1 augustus, behaalde Sanne Piek een knappe 10e plaats in de klasse L1 en plaatste Janine Menting zich voor de Hippiade in het Z-springen!

Maar liefst zes pony amazones, t.w. Breacly, Anouk, Janine, Sanne, Feya en Maud hielden vandaag de naam hoog van onze club. Allemaal zetten ze hun allerbeste beentje voor. Bij de 1 lukte dat nèt even beter dan bij de ander. En soms heb je een beetje geluk nodig.
Sanne Piek plaatste zich met Sjakie voor de finale dressuur klasse L1 cat D/E. Losrijdend in een enorme hoosbui en daardoor ook een spekgladde rijbaan, konden ze toch een mooie 10e prijs met bijbehorend lint en stalplaat in ontvangst nemen!

Maud startte met Don Diego in de koningsklasse Z2 en door een fantastische 4e prijs plaatste deze combinatie zich direct geplaatst voor de Nederlandse kampioenschappen! Bij het springen klasse Zwaar voor D/E-pony’s sprong Janine met Esterre ook in een knap gladde springring goed rond. Springfoutjes hielden ze uit de prijzen, maar het leverde wel een 1e reserveplaats op voor de Hippiade!

Bij de paarden dressuur kwamen Jennifer en Marloes aan start in resp. de klasse Z2 en Z1. Marloes wist met Fleur de lis zelfs door te dringen tot de finale. In het springen kwamen Marloes Schuttert en Maikel Schennink uit in de L en ZZ. De omstandigheden waren door veel neerslag voor en tijdens de wedstrijd zwaar en ondanks de fanatieke inzet kwam het niet tot een prijs.