Tijdens de jaarlijkse clubkampioenschappen op zondag 4 oktober jl. gingen drie leden van rijvereniging en ponyclub Zelhem e.o. met de wisselbeker naar huis. Bij de paarden won Jesse Brouwer de clubbokaal bij het springen, zus Anne Brouwer won de titel bij de dressuur. Bij de ponyruiters was het amazone Sanne Piek die zowel het dressuur- als het springklassement won.

Vanwege het coronavirus werd het clubkampioenschap van RV en PC Zelhem, dat werd verreden over twee wedstrijden in juli en oktober, een tamelijk uitgeklede editie. Publiek was op de wedstrijd van 4 oktober niet toegestaan, maar de prestaties van de leden waren er zeker niet minder om. Van jonge onervaren ponyruiters tot ervaren wedstrijdcombinaties, iedereen deed zijn uiterste best.

Wisselbeker voor Sanne
Clubkampioene bij de pony’s Sanne Piek won met haar fijne pony Sjakie de klasse L-dressuur. Opgeteld bij haar goede prestaties van de wedstrijd in juli mocht Sanne daarop de wisselbeker 2020 in ontvangst nemen. De vreugde was compleet toen Sanne Piek ook het overall-klassement bij het springen voor pony’s op haar naam schreef.

Broer en zus kampioen
Bij de paarden won Anne Brouwer het oranje lint in de klasse L/M-dressuur met haar paard GHP Whizkid. Die prestatie was daarmee ruim voldoende voor het winnen van het clubkampioenschap over twee wedstrijden. Anne’s jongere broer Jesse Brouwer stuurde zijn paard GHP Zidane op overtuigende wijze naar de wisseltrofee in het springen.

Het bestuur wil de clubkampioenen en de andere deelnemende leden feliciteren met hun sportieve prestaties!! Bekijk hier alle uitslagen van zondag 4 oktober.