In verband met het coronavirus volgt rijvereniging en ponyclub Zelhem de maatregelen op zoals die vanuit het RIVM en de paardensportbond KNHS zijn opgesteld. Zo kunnen we blijven paardrijden en houden we rekening met elkaar. Bekijk hieronder de maatregelen die gelden vanaf 15 december tot en met 19 janauri:

– De lessen van RV en PC Zelhem blijven doorgaan (dressuur, springen, paarden en pony’s). Jeugdleden tot en met 18 jaar kunnen in groepsleden blijven rijden. De lessen voor volwassenen worden zo georganiseerd dat in elke groep maximaal 2 ruiters rijden, op 1,5 meter afstand van elkaar en op 1,5 meter afstand van de instructeur.

– Lessen in een binnenmanege is niet toegestaan. Alle lessen vinden daarom buiten plaats op het eigen verenigingsterrein. De springles van dinsdagavond is tijdelijk verhuisd naar de zaterdagmiddag. Wil je (als proefles) meerijden in een van de lessen, overleg dan met bestuur en instructeur wat er mogelijk is.

– Na afloop van de les of training geldt, voor iedereen vanaf 13 jaar, de maximale samenkomst- en gezelschapsgrootte van twee personen.

– Er mag geen publiek (ook geen ouders) langs de bakrand aanwezig zijn bij de lessen. Hulp bij het opzadelen/afzadelen mag, dit wordt als uitzondering op de regel beschouwd.

– De kantine op het clubterrein blijft gesloten.

– Het rijden van proeflessen blijft zeker mogelijk. In overleg met de instructie wordt gekeken hoe deze in de reguliere lessen in te passen zijn.

– Bij gezondheidsklachten die passen bij het coronavirus kom je niet naar de les (graag even bericht naar de instructeur).

Bovenstaande maatregelen gelden in elk geval vanaf 15 december tot en met 19 januari 2021. Bekijk het complete overzicht en bijbehorende uitleg van maatregelen op de website van de KNHS.