RV en PC Zelhem op Gelderse kampioenschappen!

Op 4, 10 en 11 augustus waren de Regiokampioenschappen voor Gelderland voor pony’s en paarden. Deze werden georganiseerd door PSV De Zevensteen in Steenderen.

Voor de ponyclub kwamen Myrthe Capel en Loes Hendriksen in Steenderen aan de start bij het springen. Helaas hielden springfouten ze uit de barrage en dus uit de prijzen. Wel super dat ze zich geselecteerd hadden!!

Bij de paarden mochten Jesse Brouwer (L1), Jennifer Wolsink (ZZ-Licht) en Fleur van Haren (M-springen) starten. Jesse Brouwer wist zich op de vrijdag te plaatsen voor de grote finale op zaterdag. Jesse viel daar uiteindelijk niet in de prijzen, maar hoe mooi is het om bij de beste L1-combinaties van Gelderland en Flevoland te behoren!

Verenigingskampioenschap
Op de regiokampioenschappen was ook het verenigingskampioenschap. Dat betekent dat de resultaten van 4 dressuurcombinaties en 4 springcombinaties bij elkaar opgeteld worden en de beste wint. Ook onze club had een team richting Steenderen gestuurd. Op een groot terrein had de buurtrijvereniging PSV De Zevensteen met een fanatieke groep vrijwilligers heel veel werk verzet om het terrein, ondanks de droogte van de afgelopen maand(en) in goede conditie te krijgen.

Voor de dressuur starten Celine Berendsen, Thalien Wassink, Nikki Neijenhuis en Anne Brouwer. Voor het springen Jesse Brouwer, Anouk Arendsen, Maarten Schuttert en Fleur van Haren. Allen hebben hun best gedaan, maar anderen waren soms net iets beter. Er is nog ruimte voor progressie voor de toekomst voor het jongste team wat we ooit hebben ingezet. De voorzitter gaf de Olympische gedachte mooi weer; meedoen is belangrijker dan winnen.
Na de tijd gezellig met z’n allen bij elkaar zitten, hoorde er natuurlijk ook bij.

Alle supporters, dank dat jullie er waren. Volgend jaar zijn we er weer bij!