Regio: Maikel Schennink derde in klasse Z-springen

Ook RV en PC Zelhem was met een aantal leden en een verenigingsteam present op de regiokampioenschappen in Zieuwent op 2 en 3 augustus. Clublid Maikel Schennink zette daar een geweldig mooie prestatie neer. Samen met zijn paard Ellwood sleepte hij de derde prijs in de klasse Z-springen in de wacht. Daarmee is het ticket naar de Hippiade in Ermelo een feit!

Maikel en Ellwood wisten op knappe wijze twee manches foutloos rond te komen. En toen wordt het echt spannend, want wie van de 0-fouters had uiteindelijk de sterkste zenuwen om ook die barrage zonder springfouten te rijden? Maikel en Ellwood deden het, met die hele fraaie derde prijs als resultaat. Van harte gefeliciteerd Maikel!

Anouk Arendsen kwam met Heidy mz aan de start in de finale van het M-springen. Over twee manches vielen er twee balken, waarmee Anouk op een nette elfde plaats in het grote deelnemersveld eindigde.

Pech!
Op vrijdag begonnen Loes Hendriksen en haar pony Miss Ellie sterk aan hun finale L-springen cat DE op vrijdag met een nulronde. Maar helaas gooide die gigantische regen- en onweersbui van vrijdagmiddag veel roet in het eten tijdens de barrage, waardoor Loes en Miss Ellie uiteindelijk eindigden op een 13e plaats.
Wie ook met pech kampte was Celine Berendsen met haar paard Fyloma, die vrijdag in de klasse L2 streed om een plek in de finale van zaterdag. Door de sluis achter de ring raakte Fyloma zo afgeleid dat Celine de proef moest staken. Jammer Celine! Een schrale troost was dat Celine zaterdag nog wel kon meerijden in het verenigingskampioenschap.

Mooie ervaring
Op vrijdag startte ook Jesse Brouwer in de klasse Z1 cat DE. Na een blessure van GHP Upina was dit de eerste keer dat beiden weer in de ring verschenen. Zonder enig wedstrijdritme zetten beiden toch een mooie proef neer, waarbij de combinatie slechts een fractie van punten tekort kwam voor de finale op zaterdag. Maar voor Jesse was die finale niet het belangrijkst. ‘Het was heel fijn om met Upina weer op wedstrijd te kunnen.’
Jits Hendriksen mocht aan de start komen in de klasse B-dressuur cat DE. Daar eindigde ze met haar pony Jackson op de 23e plaats. Beiden zijn weer een hele ervaring rijker, en sowieso is het mooi om op zo’n evenement bij de beste combinaties van Gelderland/Flevoland te horen!

Drankje bij de trailer
Tenslotte kwam op de zaterdag ook het verenigingsteam van Zelhem aan de start. Daarin startten Celine Berendsen, Jesse Brouwer, Nikki Nijenhuis en Marloes Schuttert in de dressuur en Anouk Arendsen, Maikel Schennink, Maarten Schuttert en Fleur van Haren in het springen. Iedereen zette zijn beste beentje voor, en hoewel we niet in de top eindigden maar op plek 15, kijken we allemaal terug op een mooie en gezellige dag. Toch super om ook als club op de regiokampioenschappen vertegenwoordigd te zijn. We sloten dan ook gezellig af met een hapje en drankje bij de trailers. Teamleden, dank voor jullie inzet en aan allen: proficiat met jullie prestaties!